Bőrradír zsíros, pattanásos arcra

   Szinte a legegyszerűbben elkészíthető natúr kozmetikum a bőrradír, amely eltávolítja az elhalt hámsejteket, segíti a vérkeringést, simábbá, puhábbá varázsolja arcunkat.



Zsíros bőrűek számára ez a recept kifejezetten nagyszerű:
Az alaprecept két fontos alkotóeleme a tengeri só és a méz. Én akácmézet szoktam javasolni a barátaimnak, mivel az, ami leginkább fertőtlenít. Ezen kívül erős gyulladáscsökkentő hatással bír. Ugyancsak ez mondható el legkedveltebb ételízesítőnkről is, a sóról. Azért ajánlom ezt a változatát, mert sokkal finomabbak a szemcséi, mint az asztali vagy a jódozott verzióé, nem kezdi ki a bőrt.

Pattanásosak számára ajánlott még pár összetevő használatával összekeverni a masszát. Ha fel akarjuk turbózni, a körömvirág szirmaiból készült erős főzettel vagy a kamilla főzetével megtehetjük, ugyanis ez a két gyógynövény egyszerre sebgyógyító és gyulladáscsökkentő.

Hozzávalók egy alkalomra:


  • 1 teáskanál tengeri só (az állaga a só mennyiségétől függ, tetszés szerint változtatható)
  • 1 teáskanál méz

Ha főzettel készítenéd el:


  • 2 teáskanál tengeri só
  • 1/2 teáskanál méz
  • Körömvirág/ kamilla főzet (Forralj fel vizet! Egy feles pohárba szórj félig gyógynövényt, majd öntsd rá a forró vizet. Hagyd benne ázni 30 percig, majd keverd a masszához folyamatosan, míg nem lesz tetszetős az állaga.)
Mivel zsíros pattanásos arctípusra hatékony, ezért az összetevők szárítanak, így nem tanácsolom normál, vagy száraz bőrre sem.

Megjegyzések

  1. Mi só helyett szódabikarbónát szoktunk a mézhez keverni. Így főzettel még nem próbáltam, de mivel imádok kotyvasztani (főleg, ha az arcomra is kenhetem utána), feltétlen kipróbálom :) Majd megírom a tetszés-faktoromat ;)

    VálaszTörlés
  2. Tökéletes a szódabikarbóna is. Sterilizáló és gombaölő hatása van, remekül szárítja a zsíros bőrt! Várom a véleményedet :)

    VálaszTörlés
  3. Én kipróbáltam, mivel az én arcbőröm nagyon zsíros. Igaz még sok helyen ragadok a méztől (:D), de nagyon jó hatása van :) A bőröm kellemesen bizsereg és puha tapintású :) Egyszerű, gyors és nagyszerű :D Én csak ajánlani tudom :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

3 egyszerű illatosító házilag